Huisarts

Heeft u gezondheidsklachten of voelt u zich ziek?
De huisarts kijkt samen met u welke zorg u nodig heeft.

Heeft u lichamelijke of psychische gezondheidsklachten? Daar wilt u natuurlijk zo snel mogelijk bij geholpen worden. Als u belt, krijgt u eerst de doktersassistent aan de lijn. Zij stelt u vragen om te beoordelen hoe we u het beste kunnen helpen. Indien nodig schakelt zij met de huisarts of maakt een afspraak voor u.

De huisarts kan u uitnodigen voor het spreekuur en zal beoordelen wat er aan zorg nodig is. Kleine ingrepen verzorgt de huisarts zelf. Zo nodig wordt u doorverwezen. Naar een specialist in het ziekenhuis of een andere behandelaar, zoals bijvoorbeeld een diëtist of een fysiotherapeut.

Onze huisartsenpraktijk heeft een certificaat van het Nederlandse Huisartsen Genootschap (NHG). Dit laat zien dat wij onze kwaliteit van zorg belangrijk vinden en steeds verbeteren.

Tips voor uw bezoek aan de huisarts

  • Bedenk van tevoren: waarom kom ik nu met deze klacht naar de dokter?
  • Geef eerlijke antwoorden. Als u bijvoorbeeld uw medicijn niet neemt, vertel dan ook waarom. Dan kan de huisarts u goed behandelen.
  • Bespreek open wat u van de huisarts verwacht. De huisarts bepaalt wat hij of zij voor u kan doen.
  • Slikt u medicijnen? Heeft u eerder klachten gehad? Bent u eerder behandeld? Bent u allergisch? Hier kan de arts of de assistent of de praktijkondersteuner naar vragen.
  • Spaar geen vragen op. Heeft u meer vragen? Geef dat aan bij het maken van de afspraak. Soms wordt er dan een afspraak gemaakt die wat langer duurt.
  • Controleer aan het eind van de afspraak of u alles begrepen heeft. Geef in uw eigen woorden aan wat er besproken is. Als dit niet klopt, dan kan de arts het meteen uitleggen.
  • Raadpleeg eerst Thuisarts.nl.