Huisregels

In onze praktijk hebben we een aantal afspraken.
Wij gaan netjes om met elkaar en met tijd, geld en gegevens.

Inschrijven

Wij hebben de goede gegevens van u nodig. Bent u nieuw bij ons, dan vult u een inschrijfformulier in. We vragen daarbij om uw legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort of ID-kaart) en uw zorgpas. Veranderen uw gegevens, wilt u dat dan op tijd aan ons doorgeven? Als patiënt bent u zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste gegevens.

Afspraken

U maakt altijd een afspraak. Heeft u een afspraak, wilt u er dan 5 minuten voor de afgesproken tijd zijn? U meldt zich bij de balie.
U krijgt een werkdag van te voren per mail of SMS een herinnering voor uw afspraak. Dit is geen mogelijkheid om de afspraak te annuleren. Krijgt u geen herinnering? Dan gaat de afspraak toch door.
Heeft u pijn? Belt u dan voor 10.00 uur, dan kunnen we u vaak dezelfde dag nog helpen. 

Te laat

Kunt u niet komen? U kunt tot 24 uur van te voren uw afspraak afzeggen of verplaatsen. 
Meldt u zich te laat af? Of komt u te laat op de afspraak? Dan moet u de gereserveerde tijd betalen. Dit is  €15 per kwartier.
Komt u vaak uw afspraken niet na? Dan schrijven wij u uit als patiënt.

Zorgverzekering

Tandartsenzorg voor volwassenen valt niet binnen de basisverzekering. U heeft een aanvullend tandakken nodig om uw tandartskosten (voor een deel) vergoed te krijgen. Algemene tandheelkundige behandelingen onder de 18 jaar worden wel vergoed door de basisverzekering.
Vragen over uw zorgverzekering kunt u stellen aan uw eigen zorgverzekeraar.

Rekening

Infomedics zorgt dat de behandeling betaald wordt. Heeft u een aanvullende tandartsverzekering? Dan kan Infomedics de behandeling vaak direct laten betalen door uw zorgverzekering. Is het bedrag hoger dan waar u voor verzekerd bent, of bent u niet voldoende verzekerd? Dan ontvangt u van Infomedics een rekening om het resterende bedrag te betalen.
U kunt de rekening ook direct betalen na uw behandeling en daarna indienen bij uw zorgverzekering, die dan aan u uitbetaalt.
De tarieven voor tandheelkundige zorg zijn vastgelegd door de overheid via de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
Heeft u vragen over uw rekening? Belt u dan met Infomedics: 036-2031900.

Privacy

Uw privacy vinden wij belangrijk. Gegevens van patiënten worden niet aan derden (bijvoorbeeld een specialist) doorgegeven zonder overleg met de tandarts. Ook moet u er toestemming voor geven. 
Wilt u zich uitschrijven? We sturen uw gegevens aan een nieuwe tandarts als u hiervoor akkoord hebt gegeven.